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Séminaire "Modernités britanniques" : "What can computers tell us about Shakespeare's early editions and authorship?"_02/05/2018
Le 2 mai 2018
De 18h à 19h30
ENS de Lyon, site Descartes, Salle D2 018
Séance du 2 mai 2018 du séminaire "Modernités britanniques" - Gabriel Egan (De Montfort University), "What can computers tell us about Shakespeare's early editions and authorship?"
La conférence en anglais, ouverte à tous, sera suivie d’une discussion.
Séance animée par Sophie Lemercier-Goddard (ENS de Lyon) et Sophie Chiari (UCA).
Auteur de Green Shakespeare : from ecopolitics to ecocriticism (2006), de The Struggle for Shakespeare's Text: Twentieth Century Editorial Theory and Practice (2010), Gabiel Egan s’intéresse aux outils numériques qui renouvellent en profondeur les études shakespeariennes. Spécialiste de stylométrie, Gabriel Egan montrera comment l’analyse computationnelle et la comparaison des premières éditions peuvent éclairer l’attribution des premières pièces de Shakespeare et mettre en évidence les collaborations entre auteurs.
A Shakespearian scholar, Professor Egan defines himself as a (would-be) Digital Humanist : he is at the forefront of research into digital cultures, has co-edited several books on computational stylistics (Stylometric analysis of Early Modern English plays in 2017) and is editor of The New Oxford Shakespeare: Authorship Companion (Oxford University Press, 2017). His focus on digital scholarship includes widening access to research and he was the principal investigator of the ‘Shakespeare London Theatres (ShaLT)’ project undertaken in partnership with the Victoria and Albert Museum, which develops resources connected with the physical history and legacy of Shakespeare’s London theatres.
Séance organisée avec le soutien du département LLCE de l’ENS de Lyon, de l'IHRIM et du Labex COMOD.
Ce séminaire entre dans le cadre de l'aire "Modernités anglo-saxonnes".
Séance animée par Sophie Lemercier-Goddard (ENS de Lyon) et Sophie Chiari (UCA).
Auteur de Green Shakespeare : from ecopolitics to ecocriticism (2006), de The Struggle for Shakespeare's Text: Twentieth Century Editorial Theory and Practice (2010), Gabiel Egan s’intéresse aux outils numériques qui renouvellent en profondeur les études shakespeariennes. Spécialiste de stylométrie, Gabriel Egan montrera comment l’analyse computationnelle et la comparaison des premières éditions peuvent éclairer l’attribution des premières pièces de Shakespeare et mettre en évidence les collaborations entre auteurs.
A Shakespearian scholar, Professor Egan defines himself as a (would-be) Digital Humanist : he is at the forefront of research into digital cultures, has co-edited several books on computational stylistics (Stylometric analysis of Early Modern English plays in 2017) and is editor of The New Oxford Shakespeare: Authorship Companion (Oxford University Press, 2017). His focus on digital scholarship includes widening access to research and he was the principal investigator of the ‘Shakespeare London Theatres (ShaLT)’ project undertaken in partnership with the Victoria and Albert Museum, which develops resources connected with the physical history and legacy of Shakespeare’s London theatres.
Séance organisée avec le soutien du département LLCE de l’ENS de Lyon, de l'IHRIM et du Labex COMOD.
Ce séminaire entre dans le cadre de l'aire "Modernités anglo-saxonnes".
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- 20180502_AFFICHE_Egan2018-low-resol.jpg (JPG, 1266 Ko)